23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Supermarkeder klarer sig bedre

Væksten i discount flader ud, og forskellene mellem vækstraterne i de enkelte butiksformater blev meget mindre i 2015.

Efter flere år, hvor kunde-trafikken kun gik én vej: Fra købmænd, supermarkeder og varehuse mod et voksende antal discountbutikker, er billedet nu blevet noget mere broget, skriver Dansk Handelsblad.

I 2015 tegnede discount sig stadig for den største vækst blandt dagligvarebutikkerne med en samlet omsætningsfremgang på 3,8 pct., men to af de øvrige butiksformater klarede sig bedre end længe.

Ifølge en ny brancheopdelt udgave af Danmarks Statistiks detailomsætningsindeks gik supermarkederne således frem for første gang på denne side af finanskrisen – med 0,6 pct., og de mindste butikker, købmænd og kiosker, mistede “kun” 2,4 pct. sidste år.

Læs mere på dhblad.dk: (kræver abonnement)

http://dhblad.dk/vaeksten-i-discount-fla...

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|instance-web03